Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
21 березня, 2012   ▪   Євгенія Козловська   ▪   Версія для друку

До Києва приїхав «паризький японець» Кензо Такада

Слово «Кензо» викликає чіткі асоціації з високою модою. Однак засновник цього бренду вже давно не бере участі у роботі Будинку моди Кензо – зараз він насолоджується можливістю жити так, як хочеться. А саме – займатися творчістю і подорожувати
До Києва приїхав «паризький японець» Кензо Такада
Фотогалерея: Виставка Кензо Такада у Києві (зображень: 14)

У Київ пан Такада приїхав на відкриття власної виставки живопису «NỐ»у центр сучасного мистецтва М17, де виставлено  16 картин і 19 акварелей. Як зазначив митець, показ цих робіт для нього своєрідне випробування, оскільки створювати одяг  звичніше. Хоча майстер повторює свій шлях у велику моду: колись кар’єра молодого дизайнера почалася з колекції, де елементи традиційного японського одягу були головною «фішкою». А  зараз – ті ж кімоно, однак на полотнах і папері. Пан Такада каже, що почасти це вплив колишньої роботи.  Окрім можливості роздивитися візерунки на тканині, глядачам пропонується і філософське обґрунтування творів.

Вони присвячені елітарному театру Но, що виник у Японії в XVIст. і до цього часу продовжує своє існування. У порівнянні з простішим для глядача театром Кабукі, що формувався на основі народних танців і пісень,  Но був поширений серед аристократії.  Характерною його рисою є маски – актори використовують їх, щоб передати певний образ. П’єси у супроводі хора і оркестру проходять на невеликій сцені. Обовязковим є зображення зеленої сосни (символу поєднання небесного і земного світів) на задньому плані. Витонченість стилю, дивні і лаконічні жести акторів,  тонкі натяки та ціла система прихованих змістів  – все це робить театр Но складним для сприйняття європейців. 

Художник малює себе як актора цього театру, у різних образах. Навіть у жіночому – як принцесу, що насправді є дияволом. На це натякає маска, яку вона тримає в руках. Одяг на картинах традиційний, а от вибір себе як моделі для зображення – ні. Жанр автопортрету дуже непиповий для японців. Як зізнається пан Такада: «це важкий діалог із собою, неначе виставляєш себе на показ». У роботах, окрім впливу минулого Японії, досить сильно відчувається і власне минуле модельєра. На перший погляд, ряд фігур, що відрізняються подекуди лише декором кімоно та положенням маски, нагадують виставку ескізів до колекції одягу. Про це каже сам художник – «Мої перші картини створювалися під впливом моди та колористики тканин».

Деякі картини – портрети дівчини модельної зовнішності. Ось тут відчувається «присмак» Маттіса, якого майстер згадував серед тих, чиї твори надихають.  Виразна декоративність та чіткість ліній, сміливі кольорові поєднання, яскравість фарб – від традиційного японського живопису ці полотна вже дуже далекі.   

Можливо, треба все ж таки бути японцем або втаємниченим у мову сценічних знаків Но, щоб оцінити роботи як твір мистецтва. Однак картини безумовно цікаві як штрих до портрету непересічної особистості – засновника всесвітньо відомого бренду.

Хоча, здається,  митцю набридло відповідати на питання про події у  Будинку Кензо і хотілося презентувати себе як живописця. Таке враження залишилось від тактовного натяку перед пресс-конференцією та лаконічних реплік модельєра з приводу моди.

А от про картини, театр Но і своє ставлення до сучасних технологій  японський гість розповідав охоче. Він  зазначив, що у його житті технології займають незначне місце, однак слідкувати за новинками все ж таки вважає за потрібне. І підтвердив ці слова, поставивши свій підпис на листівці за допомогою мобільного пристою. Є у модельєра і власна сторінка у Facebook. Однак, як зазначає пан Такада,  «це досить важко, бо треба відповідати на безліч листів».

Виставка вже була показана у Парижі, Мюнхені, Буєнос-Айресі та Москві. Зараз – черга Києва.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це може тривати безкінечно. Врадіївка-1, -2, -3, -4, -100, -1000. Назву топоніма можна змінювати, так і робиться. Криве Озеро, Лощинівка, щось буде далі, але ж суть справи не міняється. Самосуд помалу стає чи не єдино можливим способом здобуття справедливості для маленьких українців. Ну або хоча б способом привернення уваги до проблеми й отримання хоч якоїсь сатисфакції після того, як та проблема вже перелилася за вінця кривавим місивом.
    31 серпня, Роман Малко
  • Це було друге з побачених мною невидимих міст. Перше було -- Королевець-Кеніґсберг (і все ще "Калининград"). Я відкрила для себе Королевець десь тоді ж, коли й Дніпрдзержинськ(нині Кам’янське), -- влітку 2009 року. Але зараз ітиметься про моє Мамаємісто.
    31 серпня, Маріанна Кіяновська
  • Тиждень.ua поговорив із двома узбецькими правозахисницями Надєждою Атаєвою та Умідою Ніязовою про можливість зміни еліт в Узбекистані, наступників Іслама Карімова та роль Кремля у цьому виборі
    31 серпня, Ольга Ворожбит
  • Хронічні екологічні проблеми Маріуполя вийшли на гора якраз напередодні візиту президента до міста
    31 серпня, Дарина Феденко
  • В ухвалених парламентом Республіки Польща постановах (Постанова Сенату від 7 липня 2016 р. та Постанова Сейму від 22 липня 2016 р.) польські парламентарі продовжили односторонній перегляд спільної політичної оцінки польсько-українського конфлікту під час Другої Світової війни, яку було раніше погоджено в низці важливих українсько-польських документів, зокрема таких як:
    30 серпня,
  • Завдяки чому модернізують Збройні сили. На що здатні вітчизняні виробники
    30 серпня, Анатолій Шара
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено