Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи

Трагедія без моралі

«Коріолан» став першою екранізацією однойменної п’єси Шекспіра, але не першим осучасненим твором класика
Матеріал друкованого видання
№ 9 (226)
від 1 березня, 2012
Трагедія без моралі

Актор Рейф Файнс для свого режисерського дебюту вибрав не найлегшу основу, але досить виграшну. Геніальний текст Шекспіра робить половину справи, апріорі вербально приваблюючи, створюючи потрібну атмосферу, настрій і напрямок думок. І Файнс, іще 10 років тому вперше зігравши римського полководця Коріолана на лондонській сцені, цілком відповідає образові гордого, сильного, шанованого й дуже вразливого героя, котрий стає жертвою плебсу, з одного боку, і своєї любові до матері – з другого. Щоправда, на відміну від більшості Шекспірових п’єс, сенс, або, як нині кажуть, головний меседж автора-моралізатора, в око не впадає. Можливо, видатний англієць натякав саме на жінок, які, мовляв, так сильно на нас впливають, що примушують змінювати навіть не рішення, а вектор руху: Коріолан спочатку залишає Рим, потім іде на це місто війною, а майже захопивши його, в останній момент під впливом молінь матері та дружини повертає назад і врешті гине.

Осучаснення трагедії, перенесення дії з V століття до н.е. на початок XXI, не нове для шекспірівських творів: чудова версія «Річарда III» 1995 року, зрежисована Річардом Лонкрейном, досі є еталонною в цьому плані. І Файнс, на щастя, далі не йде й не відсилає подій у майбутнє. Одягнений у камуфляжний однострій сучасних солдатів, із автоматом у руках та кров’ю ворога на обличчі, він нічим не відрізняється від героїв телерепортажів із якоїсь гарячої точки, скажімо, Близького Сходу. Танки, стрілянина, вибухи – все відповідає духові та формі часу. І коли слів та дій стає забагато, режисер дозволяє ввійти у фільм "повітрю", роблячи паузу в безкінечних діалогах. Усе видається добре зістикованим: й актори на місці, й антураж вражає, і Шекспір у всій красі... Та мало не щосекунди відчуваєш нестачу свободи. Файнс докладно, детально проробив сцени, придумав різні смачнючки й дотепності, але назагал так і не втямив, що з усім цим зробити, тож і залишив кінострічку без фіналу.    

Читайте також: Зачарування і розчарування «Оскара»


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Львов, новости одесса, Дождливая погода в дзержинске
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено