Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
20 лютого, 2012   ▪   Євгенія Козловська   ▪   Версія для друку

Технократичний постпанк і наївний сюр, або ляльки оживають

Це – про нову експозицію у галереї «Парсуна», де на відвідувачів чекають механічні ляльки Олега Педана та живопис Ганни Силівончік
Технократичний постпанк і наївний сюр, або ляльки оживають

Для пані Ганни, художниці з Білорусії, тема кохання дуже близька: «Я ж, в першу чергу, - жінка, а вже потім – художник, тому часто малюю стосунки, закоханих». На виставці – роботи різних років, різного настрою, але, переважно, – світлі, оптимістичні, жіночні. Хоча, як зізнається художниця, є у неї  інші твори, зовсім протилежні за настроєм. «Кожна картина – неначе мій автопортрет, що фіксує мене, мій настрій у момент малювання, а буваю я різною». І малювати лише чисті емоції –  «радість-радість» - як каже пані Ганна, - «не надто цікаво».  Мисткиня шукає якусь родзинку – «ну, от наприклад, покажу радість, але трошки засмучену».

У полотнах, за визначенням авторки, – суміш рис наївного мистецтва та сюрреалізму: «приблизно так, хоча назвати стиль, у якому я працюю, дуже важко». Мені особисто картини нагадують ілюстрації до дитячих казок – легкі, безжурні, дещо наївні. До речі, нещодавно вийшла книжка для малюків з малюнками художниці. Окрім ілюстрування, пані Ганна пробує себе і як  театральний художник, створює арт-об’єкти (у Мінську якраз проходить її виставка до Дня закоханих, де представлено десять різних Венер-манекенів).

Для виникнення полотна інколи достатньо лише «візуального поштовху, що підкаже напрям». От, наприклад,  метро можна використати як джерело надхнення -  під час поїздки  художниця побачила яскраву рекламу, і вже є ідея для  малюнку про Адама і Єву. Хто зна - можливо, на наступну виставку вона привезе картину, присвячену київській рекламі.

Другий автор, чиї роботи можна побачити у «Парсуні» –  Олег Педан. Аніматор, режисер і викладач у інституті ім. Карпенко-Карого, що створює дивні механізми-іграшки. Лялькар згадує свій перший витвір, зроблений  у пять років, – човен з кори і палички з під-морозива, що міг плавати у калюжах. Потяг до майстрування не зник з  плином часу - у школі створював луноходи з катушок, а вже пізніше, коли працював у  кіностудії, завдяки йому отримували нове життя лампочки та старі годинники, перетворюючись з непотрібу на справжні шедеври. «Саморобні іграшки  – надзвичайно цікава тема. Можливо, колись напишу книгу про дитячі забавки кінця ХХ століття, бо поступово вони відходять у минуле» - каже митець.

Шлях до анімації був досить довгим. Мати пана Олега мріяла, щоб син став лікарем, однак той аж ніяк не бачив себе у цій почесній ролі – і поїхав у Петербург «погуляти», а іспити цілеспрямовано завалив. В інститут ім. Карпенка-Карого не пройшов – його фотороботи про деревяну архітектуру Карпат були на 11-му місці, а прохідні місця – лише до 7-го.  Після армії митець навчався на біофаку, на захисті, згадує, навіть випала можливість поспілкуватися з Патоном. А потім, у буремні 90-ті  іхтіологію довелося залишити, і працювати ким доведеться – на меблевій фабриці, столяром… На кіностудію потрапив випадково, але затримався там надовго. І поступово зрозумів, що мультиплікатори - звичайні люди.  «І я подумав – а чому б не спробувати самому?» - згадує лялькар.

Професійно анімації пан Олег ніде не навчався – опанував тонкощі ремесла, «підглядаючи за майстрами». Судячи з результату – підглядав на вищому рівні. «Я зробив зі старих лампочок персонажів, розклав їх на столі, і почав вигадувати історію, що б могла з ними трапитися» - каже аніматор. Так на світ зявилася «Світла особистість». А потім ще декілька мультфільмів – «Нікого немає вдома», «Ключ», «Найменший», для яких всі ляльки були зроблені митцем власноруч. «Ляльки рідко доживають до кінця фільму» - говорить пан Олег, «якісь ламаються, а часто їх навіть крадуть. Тих, що залишилися, роздарюю після закінчення роботи над стрічкою». На експозиції можна побачити жінку-пташку – єдиного персонажа мультфільму «Нікого немає вдома», який залишився у автора. Це – талісман, який лялькар особливо любить. У руці пташка тримає хустинку: «вона у фільмі весь час плакала, і витирала нею сльози». Зараз життя персонажу, як бачимо, налагодилося – сидить у комфортному кріслі біля букету квітів.

На сусідньому столикові - котик і горобчик, зроблені з монет (от для чого можна використовувати дрібязок!), зайняті з’ясуванням стосунків. Виконані фігурки за допомогою зварювання. Як каже майстер: «все відбувається без снопів іскр, це інший вид зварювання - бо маленький розмір майстерні диктує свої правила».   Більшість творів – обертаються, скриплять, хилитаються… Є і «втілення принципу анімації» - коло,  на якому закріплено декілька десятків чоловічків у різній стадії руху, та лампа. Якщо вимкнути світло в приміщенні і швидко крутити колесо – то фігурки зливаються в одну, і можна побачити, як ця людина крокує. Такий собі міні-кінозал одного кадру, що запрошує долучитися до секретів створення мультиків.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Тиждень поспілкувався з головою Проектного Офісу Реформ Міністерства оборони про перспективи реформування оборонної сфери в співпраці із західними партнерами.
    28 травня, Богдан Буткевич
  • Позаблокова Фінляндія адаптує свою оборонну стратегію відповідно до вимог часу
    28 травня, Анатолій Шара
  • 14 травня у кварталі Сонячний у Луганську в приміщенні супермаркету «Абсолют», що працював ще кілька днів тому, відкрився великий і сяючий новими кольорами «Спар» із величезною вивіскою «7:00 — 22:00». Якщо брати мірки довоєнні, то хіба це подія? Так, відкриття чергового супермаркету у великому місті — майже буденне явище.
    28 травня, Яна Вікторова
  • Які шанси має Петро Порошенко досидіти в кріслі президента України до кінця терміну й чи зможе повернутися туди вдруге
    28 травня, Роман Малко
  • Святошинський районний суд відмовився прийняти самовідвід присяжних у справі колишніх «беркутівців» Сергія Зінченка та Павла Аброськіна і прийнявся за розгляд по суті.
    28 травня, Станіслав Козлюк
  • Що таке команда Петра Порошенка і які в ній центри впливу
    27 травня, Богдан Буткевич
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено