Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи

Українці на Берлінале: скромне представництво

Берлінський кінофестиваль переконує, як важливо бути представленим на ньому, щоби на тебе звернув увагу світ
Українці на Берлінале: скромне представництво

Україна має свій стенд на Берлінале вже третій рік поспіль, але саме цього разу, на шану нового керівництва Державної служби з питань кіно та її голови пані Катерини Копилової, українська сторона має власну програму дій, яка презентована купою флаєрів і солідним каталогом з діаграмами збірок українських фільмів, переліком фестивалів, продакшн- і постпродакшн компаній, дистриб’юторів, приватних і державних інституцій, знятими документальними і художніми коротко- і повнометражними стрічками і мультфільмами та films in productions.

На відміну від приватних компаній чи державних організацій інших країн, які в межах свого промоушну широко використовують рекламні площини трьох щоденних журналів, що виходять протягом фестивалю, велику кількість білбордів, постерів та кінороликів, Держкіно України обрало іншу стратегію: план презентацій своїх проектів і активний спосіб спілкування з потенційними партнерами. Як запевняє менеджер проекту українського стенду Денис Іванов (за сумісництвом директор дистрибуційної компанії «Артхауз трафік» та Одеського кінофестивалю), ця система є успішною на всі сто, позаяк у ситуації обмеженого фінансування, тактика особистих контактів є більш дієвою.

Вірити на слово Денисові не слід – варто поглянути на результати. Повний список досягнень українського стенду буде оголошено після завершення фестивалю на звітовій прес-конференції наприкінці наступного тижня – 21–23 лютого. Але вже на середину фестивалю презентація картини французького режисера вірменського походження Сержа Аведікяна «Параджанов» копродукції України, Франції, Грузії, Норвегії та Вірменії переросла в укладання двох (!) угод про продаж прав на дистрибуцію стрічки в СНД та Європі.

Наразі на договорах печатки не стоять, як пояснила продюсер фільму і співрежисер Олена Фетісова, назвати дистриб’юторів та країни прокату, який має стартувати навесні 2013 року, не є коректно. Проте продюсер фільму Михайла Іллєнка «ТойХтоПройшовКрізьВогонь» Володимир Філіпов не приховує географії своїх успіхів: картиною зацікавилися аргентинці, португальці й австралійці – орієнтація доречно робилася на наявні в цих країнах великі українські діаспори, – а також росіяни, причому вони ж погодилися сплатити переклад фільму російською та (нез’ясований) перемонтаж.

Фільм Отара Шаматави «Урсус» («Кавказький бурий ведмідь»), що зніматиметься влітку у копродукції України, Грузії та Німеччини, на Берлінале поповнився німецьким актором Детлевом Буком («Біла стрічка» Махаєля Ханеке), а французьке акторське агентство запропонувало на до того вільну вакансію фільмового персонажа «режисер із Франції» чудового актора Чекі Каріо («Нострадамус»).

Щоправда, «Урсус» досі перебуває у невизначеному стані через брак чіткої згоди на головну жіночу роль австралійської акторки та голлівудської зірки Кейт Бланшет. Так само поки не вирішена доля фінансування з боку Держкіно Грузії. Мова йде про невелику частку у 3% загального бюджету, та через затримку із рішенням грузинської сторони українське Держкіно не може поставити крапку у своїх фінансових документах – наприкінці лютого грузинський Фонд кіно має завершити конкурс на державне фінансування та обрати з трьох проектів переможця.

Власне за сім днів роботи українського стенду на Берлінале відбулося чимало подій: презентували Національний центр ім. Олександра Довженка (а це і студія постпродакшну «Кінотур», і звукова студія Le Doyen, і (в найближчому майбутньому – копіювальна фабрика); Одеський кінофестиваль; Українську кіноасоціацію (централізоване угруповання кінопродюсерів); фільми «Рок-н-болл» Дмитра Приходька і «ТойХтоПройшовКрізьВогонь» Михайла Іллєнка; і вісім проектів, які перебувають на різних стадіях виробництва, починаючи від «Кобзарів» Олеся Саніна, який запустила напередодні Берлінале студія ProntoFilm, і закінчуючи «Плем'ям» Мирослава Слабошпицького тієї ж таки ProntoFilm, що розпочне зніматися у вересні цього року.

Вже на Берлінале стало відомо, що старт зйомок картини «Брати» Вікторії Трофіменко перенесено з кінця лютого на кінець квітня – побудова всіх потрібних для фільму будиночків в умовах нинішнього 15-градусного морозу в Карпатах і кам'яної землі вимагає від творців перегляду планів.

На жаль, Україна ніяк не представлена в інших нішах Берлінале, гігантського кінематографічного спрута з шаленою кількістю паростків. Окрім Ольги Куриленко у фільмі Роланда Жоффе «Це будуть дракони» (форум), лише колишній киянин продюсер Олександр Роднянський згадувався як «народжений в Україні». Але в якій категорії фігурував він – Роднянський є продюсером конкурсної американської стрічки Біллі Боба Торнтона «Машина Джейн Менсфілд», картини гарної, хоч і аж ніяк не геніальної, проте вагомо драматичної, повнокровної й узагальнювальної, яка має непогані шанси на отримання головного призу фестивалю. Якщо «Машина...» таки здобуде «Золотого ведмедя», шлях на Голлівуд, який з наполеонівськими планами намітив собі Роднянський, буде здолано навіть швидше.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Науковці знайшли спосіб спостерігати за трендами в еволюції людини
    24 травня, The Economist
  • Війна — поняття неймовірно багатобічне. У наш час ми маємо прекрасну нагоду спостерігати всю її різноманітність. Практично для кожного є очевидною війна на Донбасі з її матеріальними наслідками та нівеченням людських доль. Для багатьох безсумнівним є факт інформаційної війни. Але зовсім небагато наших громадян усвідомлюють наслідки, до яких вона призводить.
    24 травня, Любомир Шавалюк
  • Улітку 2016-го українці мають шанс зітхнути з полегшенням більш ніж після двох важких років
    24 травня, Олександр Крамар
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про утиски кримських татар, скандальне призначення Луценка, новий план роботи уряду та вірогідність примирення із Росією
    23 травня, Віталій Рибак
  • Добре знайома українському споживачеві модель Toyota змінила імідж
    23 травня, Олександр Пархоменко
  • Алоїз Принц — один із найавторитетніших біографів нашого часу. Автор життєписів Германа Гессе, Франца Кафки, Ісуса Христа, Терези Авільської відвідав цьогорічний «Книжковий Арсенал», на якому презентував переклад книжки «Ханна Арендт або Любов до світу» («Темпора»). Напередодні дебюту Принца в Києві Тиждень поговорив із ним про «Книжковий Арсенал», видавничу справу в Німеччині та імідж України в очах німецьких інтелектуалів.
    23 травня, Богдана Романцова
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено