Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи

Які фільми отримають державну підтримку у 2012-му?

В акурат перед Новим роком Державна агенція України з питань кіно провела брифінг щодо підсумків своєї роботи за 2011 рік, а заразом оголосила про результати 2-го пітчингу кінопроектів, які пройшли конкурс на отримання державного фінансування
Які фільми отримають державну підтримку у 2012-му?

Спершу було голосно, вкотре, заявлено про «безпрецедентне», рекордне збільшення бюджетних асигнувань на кіногалузь, — «111 мільйонів гривень, що в 5 разів більше, ніж у 2010-му, коли вітчизняний кінематограф отримав лише 24 млн. грн.». Про «впровадження податкових канікул для виробників національного кінопродукту». І про «прозоре» «проведення двох конкурсів на отримання державного фінансування». Результати першого конкурсу, з часів закінчення якого минуло вже півроку, ми згодом розберемо на сторінках «Українського тижня», а поки є нагода оприлюднити результати конкурсу під номер «2»… Хоча зробити це після офіційного брифінгу Держкіно, як це не смішно, неможливо.

В понеділок, 26 грудня, власне, під час проведення брифінгу, були оголошені тільки декілька лауреатів конкурсу. Про інших мали сказати у середу, 28-го грудня, коли і мусив закінчитися 5-денний час аналізу Експертної комісії з моменту закінченняпроведення «відкритого пітчингу кінопроектів, що відбувся 20-22 грудня 2011 року в кінотеатрі «Мегаплекс» в рамках завершення конкурсу для формування «Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів на 2012-2013 р.».

Проте не сказали і в середу. Чому? Ще не вирішили. Чому? Ось тут і ховається в траві камінь спотикання — в кулуарах поговорювали про дивні способи переконання членів комісії, про певний тиск на членів комісії і таке інше. Чи не є це підставою сумніватися в «прозорості» і «відкритості» конкурсу? Згадуючи, як в першому конкурсі одним з 37 лауреатів став російський фільм, «Дау» Іллі Кржановського, а український фільм знаменитої режисерки Кіри Муратової «Кінопроби. Однокурсники» так фінансування і не отримав. І на наступн6ий рік також.

І тут вже не треба спиратися на «подейкування»: голова сучасного Держкіно України, пані Катерина Копилова, сама назвала причину відмови, мовляв, компанія «СОТА Сінема Груп» не виконала свої зобов’язання перед державою щодо попередніх фільмів, профінансованих з бюджету. Ці слова відмовився як-небудь прокоментувати генеральний продюсер компанії, Олег Кохан, говорячи, що «моя справа знімати кіно, а не коментувати сумнівні заяви — ми наш фільм зняли, і без коштів держави, а влітку зробимо світову прем’єру». Як фільм знімали, ми розкажемо в січні.

Загалом у конкурсних змаганнях хотіли брати участь 113 проектів. Через певні проблеми два з них зійшли з дистанції. Експертною ж комісією, після першого туру конкурсу, розглядалися 53 проекти, з яких 11 — повнометражні. Зазначимо, що боротьба йшла за 160 із 176 мільйонів гривень, внесених до «державного бюджету 2012 року на все, що стосується розвитку кіновиробництва».

Названими лауреатами конкурсу були три проекти повнометражних фільмів — «Аутсайдер» Віри Яковенко, «Плем’я» Мирослава Слабошпицького та «Стіна» Ірини Громозди. Півроку тому на пітчингу в рамках 2-го Одеського кінофестивалю «Аутсайдер» отримав приз за кращу презентацію. Тоді розповідь режисерки про концепцію і сюжет фільму супроводжувалася читанням шматків сценарію одним з виконавців епізодичної ролі та співпродюсером картини Олексієм Горбуновим. Для цікавої, артистичної та переконливої презентації приз був доречним. Цього разу Горбунов не допомагав Вірі, просто повіривши в її сили. І в неї сил виявилося достатньо, аби і цього разу переконати Експертну комісії в доцільності виділяти гроші на проект, соціальний і сучасний контекст якого не викликав ніяких сумнівів — за сценарієм мова йде про дівчину з самовідчуттям чоловіка, про вуличні банди Кривого Рогу і про самоствердження себе в епоху кризи, безробіття і духовного занепаду.

«Плем’я» — проект концептуальний за своєю формою: у цілком звуковому фільмі слів глядач не почує, бо йдеться про підлітка, що переходить у впускний клас інтернату для глухонімих. Єдиною мовою, яка у фільмі буде, це мова жестів. Розпочавши свій «глухонімий» рейд короткометражкою «Гухота», Мирослав побував і в короткометражному конкурсів ювілейного, 60-го Берлінського кінофестивалю, і в альманасі «Мудаки. Арабески», а потім подався на Роттердамський кінофестиваль, де фонд Хуберта Белса виділив йому початкове фінансування. Тепер проект має і свого українського продюсера студію-виробника «Пронто фільм», і західного со-продюсера у вигляді компанії SNG Film. Ідея Слабошпицького цікавить багатьох, бо формотворчо є новаторською. Під неї й просить солідний бюджет в понад 14 мільйонів гривень, 7 з яких — у держави.

Третій повнометражний проект-лауреат — це «Стіна». Зрозуміло, що і цей проект не є простим. За жанром драма з елементами мелодрама, він виходить з реального факту: в Києві, причому в центрі міста, є будинок у аварійному стані — його фасадна стіна ось-ось може впасти. На цій постійно стресовій ситуації і засновується драма дівчини, яка «шукає своє місце в житті». Дебютантка у великому кіно, Ірина Громозда тим не менше вже зняла кілька короткометражок, і одна з них «На службі режиму. Ріфеншталь», а будь-яка згадка і тим паче фільм про генія документалістики, німецьку режисерку Ленні Ріфеншталь, є до певної міри викликом лицемірній політкоректнсоті. На пітчингу Ірина так і виглядала — сучасною, модною, зухвалою, говорячи про свої наміри і рухаючись так, ніби вона руками читає реп. Цікаво, що свій фільм Ірина хоче знімати не мало, не багато на Alexi, сучасному хедлайнеру в індустрії кінокамер, камері, на якій знімав «Меланхолію» Ларс фон Трієр і «Час» Ендрю Ніккол. Хоча бюджет у «Стіни» вдвічі менший, ніж у «Племені».

Крапку в конкурсі кінопроектів ще не поставлено — голова Держкіно пані Катерина обіцяла її поставити з часом. Тобто «Стіна» — не останній проект, який держава може фінансово підтримати. Однак чи піде на користь така підтримка, про законодавчі вади якої вже говорять в кулуарах продюсери, покажуть самі фільми, якщо вони таки вийдуть в прокат. Першою ластівкою має стати «Той, хто пройшов крізь вогонь» Михайла Іллєнка — 19-го січні він нарешті з’явиться у вітчизняному прокаті.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Інвестори бояться виходу Британії з ЄС, але вважають, що вона таки залишиться
    26 травня, The Economist
  • Як змінився образ Порошенка в очах Заходу за роки його політичної кар’єри
    26 травня, Віталій Рибак
  • Системні збої Каннського фестивалю
    26 травня, Катерина Барабаш
  • Про революцію в кабінетах, деокупацію та новий політичний клас Тиждень розмовляв з Андрієм Левусом, народним депутатом («Народний фронт»), головою підкомітету з державної безпеки Комітету з питань національної безпеки і ­оборони.
    26 травня, Роман Малко
  • Політв’язні в руках диктатора — це така собі вільноконвертована валюта, яку він притримує до моменту, коли треба поторгуватись із цивілізованим світом.
    26 травня, Дмитро Крапивенко
  • За інформацією джерел Тижня, проросійські кола просувають, в середовищі французьких політичних еліт, ідею непроголошеного обміну безвізового режиму для України на зняття або послаблення санкцій проти Росії.
    25 травня, Алла Лазарева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено