Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
16 грудня, 2011   ▪   Олена Максименко   ▪   Версія для друку

Ганна Врублевська: «Треш також має свою естетику»

Директор польської галереї мистецтва «Захента» Ганна Врублевська завітала в Україну, аби безпосередньо ознайомитись із українським сучасним мистецтвом та поділитися досвідом в рамках відкритої дискусії, що відбулася у Національному художньому музеї
Ганна Врублевська: «Треш також має свою естетику»

У.Т.: Що ви думаєте з приводу українського сучасного мистецтва?

- Із українським мистецтвом я знайома завдяки міжнародним виставкам і проектам, деякі з них, зокрема, організовували ми у Польщі. Ми робили проект, присвячений темі міста, куди запрошували до участі групу Р.Е.П., вони виставлялися у нашій галереї. Потім ми проводили проект «Gendercheck», де також були представлені роботи українських художниць. Словом, не можна сказати, що я нічого не знаю про українське сучасне мистецтво, але водночас знавцем мене також не назвеш. А це привід для того, щоб приїхати сюди та ознайомитись із ситуацією безпосередньо.

У.Т.: Розкажіть про галерею «Захента». Чи присутня там якась концепція, центрова лінія?

- «Захента» – це національна галерея, котра сфокусована на мистецтві сучасному. Але, з іншого боку, ми надзвичайно цікавимось історією, оскільки галерея стала першим простором, де демонструвалися твори сучасного мистецтва, і чимало історичних подій мало місце у нашій галереї. Вона сильно змінилася за 100 років свого існування. Але місія галереї весь час лишається незмінною – поширювати сучасне мистецтво поміж людей.

У.Т.: Як «Захента» співпрацює із молодими художниками? Чи має шанс представити у ній свої роботи майстер без імені?

- Все можливо! Зазвичай, самі по собі художники не подаються, їх запрошують куратори. Але час від часу ми готуємо спеціальні проекти, для створення яких запрошуємо саме молодих митців. Кожен має можливість надсилати нам електронною поштою свої ідеї та пропозиції, і ми з кураторами їх обговорюємо.

У.Т.: Які особливості розвитку ви могли би виділити у творчості наймолодшого покоління?

- Мені здається, що для молодих художників, як польських так і європейських, на сьогодні притаманно у своїй творчості використовувати різні види медіа. Вони уже не лише художники або скульптори. Дуже цікаво спостерігати протягом останній двох років, скажімо, як художники використовують звук.Звук і музика стали особливо важливими для наймолодшого покоління митців. Багато з них працює тільки зі звуком, але є й такі, котрі також долучають візуальний ряд. Але звук є базовим для цього мистецтва, різні музичні напрямки стають невід’ємною частиною концепції роботи. Анна Зарадни, Мовчан Буковскі, Пьотр Осадскі – це і є наше наймолодше покоління.

У.Т.: Тобто, доречно говорити про змішування різних видів на напрямків мистецтва, а також медіа?

- Саме так. У своїй творчості вони використовують абсолютно все! Навіть якщо вони закінчили скульптуру або писання картини, вони застосовують усе, що стосується сучасної поп-культури та просто культури. Вони не стануть зосереджуватися на одному інструментові чи одному медіа, вони змішають їх.

У.Т.: Чи погоджуєтесь ви із поширеною сьогодні позицією, що естетична складова у сучасному мистецтві вмерла, поступившись місцем концепції?

- Я вважаю, що обидві складові однакого важливі. Я не відкидаю естетичної складової світу. Це важливо, адже мистецтво – візуальне! Навіть якщо деякі митці у своїй творчості звертаються до поганих, потворних явищ, до речей, позбавлених краси, вони роблять це із певних причин. Якщо такий прийом використаний з розумом, тоді добре. Треш також має свою естетику. Ну і звичайно, концепція твору також надзвичайно важлива. Не можна творити в ім’я тільки краси або тільки концепції. Це має бути поєднано. У будь-якому разі, сучасне мистецтво не повинно бути формалізовано. Світ любить формат, все має бути зроблено відповідно певного формату. Що є цікавим в сучасному мистецтві, це те, що щоразу кожне молоде покоління має свій критичний підхід і щоразу воно ламає формати.

У.Т.: Яким, на вашу думку, є співвідношення індивідуального та загального у сучасному мистецтві? Чи може ітися, приміром, про польську чи французьку школу, про якісь риси впізнаваності?

- І так, і ні! У будь-якому разі, ми живемо в епоху глобалізації, де панує інтернет та інші медіа. Тобто, інструменти є для всіх однаковими! І на перший погляд мистецтво видається також подібним. Але коли ти починаєш спілкуватися із художниками та придивлятись до їхніх робіт, ти починаєш відчувати специфіку. І не тому, що вони французи або датчани, а тому, що вони походять із різних регіонів, а кожен регіон створює свої специфічні проблеми. А митці, як відомо, завжди чутливі і реагують на проблеми навколишнього світу. Однією із цілей галереї «Захента» на сьогодні є представлення сучасного мистецтва різних регіонів світу. Свого часу ми висвітлювали мистецтво Китаю, Австралії та інших країн. Тобто, певною мірою, ми прагнемо знайти і показати те специфічне, що притаманне мистецтву певного регіону. В будь-якому разі, культура, а отже, історія – чинить свій вплив на мистецтво! Певною мірою, твори мистецтва відображають історичні травми тої чи іншої нації.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Експертиза, яка дає змогу вийти за межі лише виробництва культурного проекту й піднятися до рівня стратегування і, що головне, втілення тих стратегій у життя, — це дуже рідкісна річ в українському культурному середовищі. У наших реаліях навіть міністр культури має бути бодай трохи митцем, але чомусь не обов’язково професійним менеджером і політиком, здатним аналізувати статистичні дані, розуміти політичні наслідки слів та дій, а також передбачати ефективність інвестицій.
    18 листопада, Тетяна Філевська
  • На балконі нашого офісу Вася смачно затягується цигаркою, яку підкурює від іншої цигарки, і продовжує свій монолог у мій бік, але вже й не дивиться на мене: — Так, а ще мені треба, щоб ти начитав для радіо українські класні прислів’я, ще картинка, ще... — я вже й не слухаю. Усі його слова далі звучать як «бла-бла-бла», а в моїй голові народжується діалог для опонування.
    18 листопада, Тарас Білка
  • Івона Костина, заступниця керівника громадської організації «Побратими», яка займається психосоціальною адаптацією ветеранів, була координатором команди Іnvictus Games в Україні. У вересні в рамках цих ігор в Канаді вона відвідала дві тематичні конференції й поділилася отриманим досвідом.
    17 листопада, Ганна Чабарай
  • Кажуть, якщо довго й наполегливо про щось мріяти, мрія обов’язково здійсниться. Можливо, українські політики в це не вірять, але після Революції гідності вони справляли враження безнадійних, але наполегливих мрійників, бо використовували чи не кожну можливість, щоб публічно заявити про необхідність «плану Маршалла» для України.
    17 листопада, Любомир Шавалюк
  • Велика чистка в Саудівській Аравії: Мугаммад ібн Салман посуває конкурентів на владу
    17 листопада, The Economist
  • Запекла боротьба точиться навколо Укрзалізниці з моменту перетворення її на ПАТ у жовтні 2015-го. За цей час там п’ять разів міняли керівників, вона виводилася з підпорядкування Мінінфраструктури й повернулася назад. Усе це відбувається на тлі корупційних скандалів, реформаторських невдач і зростання збитковості. Проблеми УЗ виходять далеко за межі владних кабінетів і корпоративної бухгалтерії, оскільки вона забезпечує 50% усіх пасажирських і понад 80% вантажних перевезень країни. І якщо найближчим часом там не почнуться ґрунтовні реформи, вона може стати серйозною перешкодою для розвитку країни.
    17 листопада, Максим Віхров
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.