Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
15 грудня, 2011   ▪   Лесь Белей   ▪   Версія для друку

Лесь Подерв’янський: «Ми живемо у лайні і робимо вигляд, що це – гладіолуси»

14 грудня у київському Будинку вчених відбулася публічна лекція Леся Подерв’янського
Лесь Подерв’янський: «Ми живемо у лайні і робимо вигляд, що це – гладіолуси»

Організував виступ сайт Політ.ua, який уже встиг провести багато подібних лекцій, зокрема найбільше з інтелектуалами Росії, а також України та Франції. Цього разу запросили культового андеграундного письменника і художника Леся Подерв’янського, який уже давно перейшов до мейнстриму. Модерувала Юлія Каденко.

Якщо на якійсь афіші написано «Подерв’янський», то повна зала гарантована. Так було і цього разу. Прикметно, що переважала молодь. 

Анонсована «лекція» насправді набула форми жвавого діалогу між Подерв’янським та глядачами, тобто жодного виступу з кафедри не було. Кожен охочий просто ставив запитання, а пан Лесь на них відповідав. 

Модераторство пані Каденко залишало бажати кращого. Вона за незрозумілою логікою часто переходила з російської на українську, дозволяла собі примітивні коментарі на кшталт: «Чи є в Україні літературознавці?»

На відміну від модераторки, залу цікавили переважно доволі небанальні речі, і фани Подерв’янського могли дізнатися чимало нового.

Наприклад, на запитання, чи можна вважати його п’єси суто київськими, пан Лесь розповів про свій дитячий досвід спілкування з полтавським селом, зокрема з колишнім міліціонером Іваном, що відсидів у в’язниці, а відтак наглядав за худобою. Тобто генеза його творчості не лише урбаністична.  

Подерв’янський заявив, що його п’єси не є абсурдистськими, а просто гіперреалістичні: «совєтська реальність значно абсурдніша за Беккета».

Подерв’янський укотре підтвердив свій статус мейнстримного автора, оскільки його новий проект «Сни Васіліси Єгоровни», запланований на 16 квітня, відбудеться ніде-інде, як у мажорному CrystalHall.

Ще пан Лесь поділився новиною, що написав кіносценарій, але бюджет фільму сягає $6-7 млн, тому режисерка Леся Калинська поїхала шукати гроші до США.

Щоб не переказувати далі зміст діалогу, наведу кілька цитат:

Про взірцевий текст:

Взірцевий – той текст, у якому є м’ясо. Це Шевченко, Пушкін, Шекспір, Фолкнер

Про творчий метод:

Треба бути щирим і відкритим, робити те, що тобі подобається… Митець має писати про те, що знає і пережив, інакше м’яса не буде…

Про перекладуваність своїх творів:

Перекласти дуже важко, перекладач повинен досконало володіти українською мовою і мовою, наприклад, Бронкса.

Про читання:

Зараз я зовсім не читаю книжок. Я вважаю, що до 35 років людина має перечитати все, що варто.

Про обсценну лексику:

Мат – це інструмент і ним треба вміти користуватися.

Як стати популярним художником:

На живописі тут ніхто не розуміється. По-перше, треба бути добрим художником і треба всіх переконати, що ти добрий художник.

Про акторів:

Актори повинні бути самими собою на сцені.

Про київські театри:

Мені подобаються добрі вистави, тому в київські театри я не ходжу.

Про акцію групи «Война» з намальованим фалосом на Літєйному мості навпроти ФСБ у Петербурзі:

Група «Война» – це суто російський спосіб мислення: тяжіння до концептуалізму. Українці не розуміють концептуалізму. Ви лише подивіться на нашу історію.

Про політику:

Українці перезаполітизовані. Політики того не варті, щоб звертати на них увагу, бо це непрофесіонали.

Про сьогодення:

Ми живемо у лайні і робимо вигляд, що це – гладіолуси.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Коли в Україні нарешті з’явився інтерес до консервативної ідеології, стало зрозуміло, як мало ми знаємо про особистість і спадщину засновника українського консерватизму
    1 жовтня, Тетяна Осташко
  • Чого прагнуть лідери, що заявляють про себе як про демократичну опозицію до нинішньої влади, і чи здатні вони досягти свого найближчим часом
    1 жовтня, Андрій Голуб
  • Координатор експертної групи розвитку культурних і творчих індустрій Єврокомісії розповів Тижню про культуру крізь призму процесу творення нової вітчизняної політики, яка регулює цю царину, економічну збитковість ставлення до неї за залишковим принципом та нові форми інституцій, що стимулюють її розвиток.
    1 жовтня, Ганна Трегуб
  • Здається, немає вже новини, яка здивувала б простого мешканця Луганська. Хоча часто про події в «республіці» дізнаєшся від тих, хто живе на «великій» землі. Іноді друзі з української сторони пишуть есемеску: «А чи правда, що…» Вони щось прочитали в інтернеті й хочуть підтвердження. І лише з таких ось «новин» дізнаєшся про кадрові зміни у верхівці місцевої «влади».
    1 жовтня, Вікторія Малишева
  • Як різні мусульманські громади сприйняли війну на Донбасі
    1 жовтня, Михайло Якубович
  • З початком жовтня в Україні мало стартувати тестування на керівні посади в Державне бюро розслідувань. Втім, цього не відбулося.
    1 жовтня, Станіслав Козлюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено