Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
7 жовтня, 2011   ▪   Версія для друку

Інфекція Борна

Метт Деймон про особливості створення фантастичної драми «Зараження»
Матеріал друкованого видання
№ 41 (206)
від 6 жовтня, 2011
Інфекція Борна

У новому фільмі Стівена Содерберґа Метт Деймон відійшов від свого звичного амплуа непересічного героя. У «Зараженні» він грає звичайного хлопця, дружину якого вбиває смертельний вірус, що блискавично поширюється планетою. Прем’єра цієї динамічної стрічки із соціальною складовою відбулася цьогоріч на Венеційському кінофестивалі. В український прокат вона виходить 6 жовтня.

У.Т.: Коли ви прочитали сценарій, як відреагували? Наскільки легко було погодитися на участь у фільмі?

– Узагалі-то, ми саме готувалися до інакшого проекту, який і досі плануємо втілити, коли Стівен (Содерберґ – режисер. – Ред.) подзвонив і сказав: «У мене тут інша штука і треба робити її зараз, бо вона дуже актуальна». А ще він зауважив, що, на його думку, це найкраща робота сценариста Скотта Бернса. Таке вже багато означало. Бернс надіслав мені сценарій «Зараження» із запискою «Прочитай і потім помий руки». Я ознайомився з текстом і сказав, що хочу знятися в цьому фільмі. Від нього стає справді страшно, але водночас він залишається зворушливим.  

У.Т.: Який персонаж ближчий вам – пересічний чоловік, якого ви граєте в цьому фільмі, чи герой екшну на кшталт Борна?

– Безперечно, герой екшну – природніше для мене амплуа. (Сміється). Ні, якщо режисер хороший і сценарій теж, усе виходить досить природно. А якщо ні, то неможливо нормально зіграти будь-яку роль.

У.Т.: Якби ви опинились у такій ситуації, як ваш герой у фільмі, як поводились би: були б готові захистити близьких чи просто пустили б усе на самоплин?

– Напевне, прагнув би захистити, особливо тому, що тепер маю своїх дітей. Я намагаюсь не надто трястися над ними. Але дружина дала мені прізвисько «бойова готовність». (Сміється). Іноді я просто встаю перевірити, чи дихають діти. Мені здається, я трохи перегинаю палицю в бажанні оберігати їх, але не контролюю їх постійно.

У.Т.: Вашому героєві у стрічці доводиться скрутно. Як вам гралося в такій ролі?

– Мені було легко асоціювати себе із цим персонажем. До того ж зі Стівеном Содерберґом працюєш, як із ніким іншим. От, наприклад, як минав наш день: ми виходили і знімали. Говорили, щу робитимемо, і все вирішували. Виконували план і поверталися до готелю, потім ішли в якийсь тихий закуток бару й передивлялися відзнятий матеріал. Коли так працюєш, здається, що робиш кіно в себе на подвір’ї із друзями. Стрічка – як відкрите тіло на операційному столі. І можна все обговорити. Що ще треба?

Це абсолютно інше, ніж три місяці самому вивчати свій образ, такого в «Зараженні» я не роблю. Один із улюблених кадрів – коли на самому початку фільму мій герой дізнається, що його дружина мертва. Я сказав Стівену: «Слухай, я не уявляю, як це зіграти. Як зробити цей епізод? Він же на п’ятій хвилині стрічки. Ще ніхто нічого не знає ані про мене, ані про неї. Та й байдуже. Навряд чи вдасться з цього епізоду зробити велику драму». А він з усмішкою: «Творча криза?»

І тут ми натрапляємо на одного хлопця – він часто таке бачив. Ми поговорили з ним і з лікарем, якому доводилося повідомляти новини про смерть. Ми запитали, як у цих випадках поводяться? Він відповів: «Ну, іноді люди розкисають, але дуже часто бачиш зовсім іншу реакцію». «Яку?» – спитав я. «Залежить від того, як померла людина. Вам треба зреагувати на раптову смерть?» – сказав він. «Так, саме так», – відповіли ми. «Тоді грайте так, наче те, що ви чуєте, – більше, ніж ви можете витримати, більше за ваші сили». Отак люди реагують. Скотт Бернс так і прописав у сценарії.

Я прокинувся вранці того дня і просто місця собі не знаходив. Не знав, як утілю цей епізод. А потім просто пішов і зіграв. Був певен, що зробив потрібне, і лікарі справді сказали: «От як усе відбувається в більшості випадків».

Читайте також: Мистецтво і гроші: «Переможець отримує все»


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Французький політолог розповів Тижню про майбутнє переговорів щодо війни в Україні та перспективи геополітичних змін упродовж наступного року, а також поділився спогадами про власну поїздку на лінію фронту.
    26 вересня, Алла Лазарева
  • Чи й справді найдорожчий у світі шолом для реактивного винищувача такий крутий?
    25 вересня, The Economist
  • 8 вересня, у День звільнення Донбасу, в Макіївці сталася чергова подія, яка ще на енну кількість днів (років?) відсунула від нас перемогу в цій війні. Під перемогою я не маю на увазі українські танки на площі Лєніна в Донецьку з рознесеним вщент пам’ятником, як часто це уявляє собі наша патріотична більшість.
    25 вересня, Станіслав Васін
  • Політичні еліти цього регіону майже не змінюються протягом останніх 20 років і не сформували власного клану
    25 вересня, Богдан Буткевич
  • Як імперські палаци прийшли на зміну маєткам козацької старшини
    24 вересня, Ольга Ковалевська
  • Якщо ви хочете дізнатися середню ціну на новий гаджет, то знайдете сайт, який робить вибірку з усіх пропозицій. Якщо цікавитеся відгуками на нову стрічку, котра тільки-но вийшла в кінотеатрах, — шукатимете їх там-таки, у мережі. Але якщо вам потрібно дістати середнє арифметичне від мови й політики в Україні, ви зобов’язані поїхати на Полтавщину.
    24 вересня, Олекса Коба
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено