Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика

Why Not?

Іспанська стрічка «Лопе» про геніального драматурга Лопе де Вега не вийде в наш кінопрокат, оскільки український дистриб’ютор боїться, що її не пропустить Експертна комісія з питань видачі прокатних посвідчень.
Why Not?

Вважатимемо, що це прикра помилка. Бо фільм «Лопе» бразильця Ендрю Веддінгтона не має ані візуальної брутальності «Алатрісте» у відображенні історичної бувальщини, ані, подібно до «Королеви Марго», сексуальної безкомпромісності, хоча життя драматурга насправді було бурхливим і безладними. Кілька сцен еротичного характеру аж ніяк не можуть кинути на картину тінь сумніву в її прокатному майбутньому. Красиво поставлене і професійно виконане історичне кіно з достовірними замизканими костюмами та декораціями цілком відповідає рейтингу «14» років, і, за положенням «Про державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів» №294, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2001 року, не має тем і ситуацій, які можуть стати причиною відмови в оформленні прокатного посвідчення. Тобто «Лопе» з рейтингом «14» міг би демонструватися в усіх кінотеатрах на будь-яких сеансах, окрім спеціальних дитячих. В такому разі незрозумілий страх вітчизняного дистриб’ютора, не названого нами з причин коректності. Але причини є, і вони пов’язані з двома важливими моментами, якими, власне, і керуються прокатники: це рішення вищезгаданої Експертної комісії та фінансова доцільність прокату.

Страх дистриб’юторів є доцільним з огляду на неодноразовий суперечливий рейтинговий вердикт комісії, про яку вже не одного списа зламали журналісти, кінотеатри та самі дистриб’ютори. Не надто поринаючи у минуле з його «Хостелом», «Країною мертвих» і «Пилкою», згадаємо нещодавніх «Діток у порядку» Лізи Холоденко, оскарівського лауреата й лауреата секції Берлінале «Тедді». Картина отримала в Україні рейтинг «18», що, згідно з «умовами розповсюдження і демонстрування фільмів», унеможливило його прокат в кінотеатрах до 18-ї години. Отже, «Діти…» отримали лише три сеанси на день, а це втричі зменшує ймовірні збори. З відвертою пропагандою гомосексуалізму, яку побачила більша частина експертів комісії, абсолютно не погодилася компанія-прокатник, посилаючись на протилежну більшість, толерантну частину країн, де картині виставили вік від 11 років (Данія, Норвегія) до 16 років (Аргентина, Бразилія, Ірландія, Португалія). Щоправда, в Сінгапурі його прокат обмежили віком у 21 рік. В Америці – рейтингом «R», що означає «підлітки до 17 років допускаються лише у супроводі одного з батьків, або законного представника». А обурливий рейтинг «18» поставили лише в трьох округах Канади, в Малайзії та Південній Кореї.

Можливий рейтинг 18 років фільмові жахів «Астрал» Джеймса Вана примусив обурюватися іншого дистриб’ютора, тому що навіть в «ідеальних» Сполучених Штатах йому виставили молодіжній вік – 13 років. Тільки сувора Малайзія вчергове відзначилася катастрофічною для прибутків фільму позначкою «18». Зрештою в Україні «Астрал» пішов у кінотеатрах з віковим обмеженням «16», дорівнявшись у цьому висновку Ірландії та Сінгапурові.

А от із картинами «Воду слонам» Френсіса Лоуренса чи «Обряд» Мікаеля Хафстрьома склалася гірша ситуація, ніж із попередніми фільмами. Їх, так само, як і «Лопе», просто не випустили в прокат із причини «фінансової недоцільності». Хоча це дивно, позаяк у «Воді…» грає дівчачий улюбленець Роберт Паттінсон, котрий, згадуючи прокатну бомбу «Сутінки», цілком спроможний забезпечити чималу касу, а Крістоф Вальц, пам’ятний за суперролю в тарантіновських «Безславних виродках», міг би заманити у зали мислячу публіку. В «Обряді» ж, як завжди, неперевершено грає сер Ентоні Хопкінс. Та й жанр містики користується у публіки неабияким попитом. У чому ж річ?

Компанія Gemini, що могла б прокатувати «Воду сонам», є офіційним представником в Україні американського мейджора Twentieth Century Fox Film Corporation, одного з гігантів світового кіноринку, який торік посів друге місце у рейтингу найуспішніших кінокомпаній Голлівуда зі зборами $4,29 млрд. Але такий успіх зумовлений лише одним абсолютним лідером – стрічкою Джеймса Кемерона «Аватар», котрий зі своїми $2,77 млрд зборів і забезпечив такий невиправдано високий ступінь компанії в рейтингу 2010 року. Насправді, низка фільмів, бюджет яких перевищував $100 млн, зокрема, «Команда А» ($110 млн бюджет, $77 млн зібрав у Штатах), «Некерований» (100 проти 81) «Хроніки Нарнії: Підкорювач світанку» (155 проти 104), «Пригоди Гуллівера» (112 проти 42 ), не виправдала очікувань, змусивши студію переглянути як виробничі, так і прокатні плани. Через що «Води слонам», беручи до уваги витрати на друк копій, податки, замалу кількість кінотеатрів і ймовірні не надто великі прибутки, фільм було вирішено не випускати в Україні. Хоча і прокатне посвідчення отримали, і розписали прокат, і кінотеатри налаштувалися на «…слонів» (тому що найбільше «Вода…» полилась би саме на їхній млин. За прокатними схемами, демонстратор, тобто кінотеатр, отримує від показу найбільше, витрачаючи найменше, а саме 50% зборів).

Ситуація з «Обрядом» (бюджет $37 млн) така сама. І, якщо пильно придивитися, добре відображає загальну ситуацію в індустрії. На наше офіційне звернення, надіслане на адресу компанії-прокатника «Кіноманія», «ексклюзивного дистриб’ютора в Україні фільмів кінокомпанії WarnerBros. Pictures, ми отримали офіційну відповідь, де, в перекладі з російської, йдеться: «Фільм «Обряд» в США вийшов у прокат 28 січня 2011 року і зібрав $33 млн. В європейських країнах дата релізу була запланована на березень – травень. Це свідчить про те, що фільм від початку викликав у компанії-правовласника Warner Bros. питання щодо доцільності виходу (Warner Bros. випускає фільми в Європі максимально близько до американських релізів). «Обряд» зібрав в Німеччині $2 млн, у Великій Британії та Ірландії – $2,5 млн, у світі в цілому – $96 млн. У підсумку Студією було ухвалене рішення про недоцільність випуску фільму на певних територіях, серед яких і Україна».

Видатки американських компаній останніми роками суттєво зросли внаслідок підвищення цін, коливання курсів та економічної кризи, що відображають і валові збори (WarnerBros. посідає перше місце у рейтингу найуспішніших кінокомпаній 2010 року і за світовими зборами – $4,815 млрд, і за американськими – $1,923 млрд, хоча2009-го у США 28 її фільмів зібрали майже на $200 млн більше). Цьогоріч у компанії закінчується її найуспішніша франшиза, «Гаррі Поттер», відповідно, збори наступного року суттєво зменшаться, що неприпустимо. Тому, зрозуміло, у кількісному і фінансовому показниках виробництво і прокат зменшуватимуться. Проте світовий прокат цікавить американські компанії щороку все більше, бо він і грошей більше дає.

 

 


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Корупційні скандали не рідкість і для деяких країн-членів ЄС, особливо, для тих, хто приєднався до спільноти після тривалого перебування в орбіті СРСР.
    10 грудня, Ольга Ворожбит
  • Ліберали намагаються уникнути поразки, підтримуючи протекціонізм і посилення прикордонних режимів
    10 грудня, The Economist
  • Перший російський військовий, якого я побачила, був майже точною копією президента своєї держави. Невисокий, з типовою зовнішністю, усміхнений, але абсолютно холодний до всього, що не стосувалося безпосередньо його. Зовнішність прекрасно підійшла б для розвідника: типовий чоловік між 30 та 40 роками, швидше худорлявий, без виразних ознак ані в рисах обличчя, ані в мові.
    10 грудня, Вікторія Малишева
  • Чому влада зволікає з легалізацією видобутку бурштину
    10 грудня, Денис Казанський
  • Чи зможе Франсуа Фійон подолати Марін Ле Пен?
    9 грудня, The Economist
  • На яких засадах утворилася і функціонує «Воля народу»
    9 грудня, Денис Казанський
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено