Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи

Крос від мистецтва до комерції

11 травня відкривається Каннський кінофестиваль, в передостанній день якого, 21 травня, у фестивальному центрі відбудеться показ української короткометражки Марини Вроди «Крос»
Крос від мистецтва до комерції

Відібрана до програми короткого метру 15-хвилинна стрічка 29-річної киянки, випускниці Інституту Карпенка-Карого, матиме можливість позмагатися за «Золоту пальмову гілку» у своїй номінації з іншими вісьмома фільмами. Чи зверне увагу на нашу роботу голова журі Мішель Гондрі, на щастя, сумнівів практично немає: хоча б тому, що другом Гондрі є американський комік на аналогічне назві фільму Марини Вроди прізвище – Кросс (Cross). Девід Кросс, із яким, між іншим, Мішель 10 років тому зняв короткометражну ігрову стрічку «Одного дня…», а три роки потому – одну з найдивовижніших повнометражних мелодрам «Вічне сяйво чистого розуму». Щоправда, в разі отримання нагороди права першості у Марини не буде. В тому сенсі, що в цій номінації український фільм вже отримував золото. Шість років тому дебютна короткометражка Ігоря Стрембіцького «Подорожні» сенсаційно відзначилася «Золотою пальмовою гілкою». Тоді фільм Стрембіцького вдало потрапив у поле тяжіння цікавості Європи, котра абсорбувала все, що стосувалося України, держави, яка так красиво, безкровно і в помаранчевих кольорах, здолала «перемогу» Януковича 2004 року. Тепер країну представляє вже не дебютант. Маринчин «Крос» є її четвертою короткометражкою, кожна з яких мала чимале фестивальне життя і нагороди. Тож досвіду Вроді не бракує. Шансів також?

Крім того, Україна в Каннах має власний павільйон (VillageInternationalRiviera, pavilion№102). Це не є прецендентом, позаяк Українська кінофундація провадить таку промоцію вже чотири роки поспіль. Але цього разу заплановані масштабні заходи. На прес-конференції з нагоди каннської участі України голова Державної служби кінематографії Катерина Копилова сповістила пресу про готовий до укладання між українським та французьким міністрами культури документ копродукції. Він надасть змогу режисерам і продюсерам обох країн вільно знімати на території України та Франції. Що конкретно це означає, буде зрозуміло пізніше. А наразі погляди прикуті до українського стенду Каннського фестивалю, на якому, зокрема, має бути презентований проект Михайла Іллєнка «Той, що пройшов крізь вогонь». Два трейлери стрічки вже готові, так само, як і поліграфічна продукція. Продюсер Володимир Філіппов запевняє, що цих роликів достатньо, щоби «почати вести перемовини з Канадою, Аргентиною та іншими країнами з українськими діаспорами, тобто тими, які тяжіють до українського кіно, бо саме українських фільмів не так уже й багато: ті стрічки, які у нас таки знімаються, є аж ніяк не українськими». Власне, «Той, що пройшов крізь вогонь», як після першого, закритого перегляду фільму на студії «Кінотур» влучно зазначив поет, сценарист і викладач кінорежисури в Інституті Карпенка-Карого Станіслав Чернілевський, «є українським кіно, бо в ньому є український дух». За словами пана Філіппова, є сподівання на завершення фільму до відкриття у липні чергового Одеського кінофестивалю, де також планується показ фільму і на анонсованому кіноринку для ймовірних прокатників та представників кінотеатральних мереж.

Цього від Канн було б достатньо. Якщо б не каталог української кінопродукції, яка, або вже завершена і готова для купівлі та дистрибуції, або перебуває в процесі творення, тому уможливлює варіант копродукції із залученням інвестицій і отриманням прав на подальший прокат. Каталог Української кінофундації, виявляється, не такий уже і маленький, що може втішити і здивувати читачів. Загальновідомі сутні вигуки про брак кіно в Україні легко спростовує той-таки вищезгаданий каталог, де, зазвичай, представлені фільми виробництва цього і попереднього років. Власне, він такий самий, як і презентований на Берлінському кінофестивалі та який далі подорожуватиме світом, переходячи з Канн до місць пересування «реклами України» – Тофіфеста в Торуні (Польща), Фестивалю кіно в Сараєво, Джейсон Сінефеста в Мішкольці (Угорщина) тощо. До слова, у каталозі зазначені 23 повнометражні ігрові фільми, 21 короткометражний ігровий, 7 документальних і 12 анімаційних. Звісно, цього року вони з’являються у списках не вперше – залежно від стадії виробництва стрічки переходять з року в рік, як уже готові «Дніпро» Олександра Шапіро, «Аня, Волга, рок’н’рол» Костянтина Коновалова чи збірка короткометражок «Мудаки. Арабески», або ті, що перебувають на різних етапах виробництва, — «Деліріум» Ігоря Подольчака, «Ломбард» Любомира Кобильчука-Левицького чи «Звичайна справа» Валентина Васяновича. Частина стрічок з каталогу, на кшталт «В суботу» Олександра Міндадзе, «Щастя моє» Сергія Лозниці і «Кохаю, і крапка» вже пройшли фестивалями і демонструвалися в прокаті багатьох країн. А картини з характеристикою «препродакшн», «зйомка» чи «постпродакшн», як, наприклад, FugoMartisКірілла Міхановського, збірка короткометражок «Закохані у Київ» і «Кімната Марка» Філла Лі чекають на свого партнера-спонсора-мецената.

Згадуючи ті ж таки «Щастя моє» і «В суботу», перший з яких був тогоріч в конкурсі Канн, а другий – цього року на Берлінале, практика копродукції себе виправдовує. Мистецтво йде під ручку з комерцією, і пара себе пречудово почуває, попри уявну протилежність свого походження та цілей.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • «Це не популізм», — заявив Алессандро ді Баттіста з «Руху 5 зірок» (M5S), коли 5 червня з’явилися результати першого туру місцевих виборів в Італії. «Це не протест. Це хороша політика». Кандидат на посаду мера Рима від M5S Вірджинія Раджі набрала 35% голосів. Це найбільший прорив M5S після загальних виборів 2013-го, коли рух здобув чверть голосів.
    25 червня, The Economist
  • У розмові з Тижнем заступник генерального директора Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків з наукової роботи, мистецтвознавець Олена Живкова розповіла про тонку справу музейної атрибуції, яка розкриває секрети експонатів, про музейний аудит та особливості інвентаризації.
    25 червня, Ганна Трегуб
  • Як реформували правоохоронні органи в Польщі
    25 червня, Віталій Рибак
  • На початку війни я не мала жодних чітких уявлень, що буде і як. Колеги активно готували «запасні аеродроми» — місця, де перебудуть час страшних подій.
    25 червня, Яна Вікторова
  • Німецьке суспільство шоковане наслідками британського референдуму. Хтось оцінює збитки, хтось шукає нові можливості у хаосі.
    24 червня, Віталій Рибак
  • Франція спантеличена результатами британського референдуму. Попри недобрі прогнози, Париж відчайдушно сподівався на диво, якого не сталося. Прихильники ЄС закликають до найшвидшого пошуку нової моделі функціонування європейської спільноти, опоненти святкують перемогу.
    24 червня, Алла Лазарева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено