Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
16 квітня, 2010

Україна та її унікальні торговельні пропозиції

Завдання країни – трансформувати свої переваги у прибуток
Матеріал друкованого видання
№ 15 (128)
від 16 квітня, 2010

Уявіть, що ви вперше відвідуєте країну, про яку до цього чули виключно негатив. У такій ситуації був я, коли 2003 року приїхав в Україну. На той час більшість людей у Західній Європі вважали, що Україна є частиною Росії. Багато людей досі так думають (переважно росіяни).

Моя перша поїздка в Україну привела мене, звісно, до Києва та Криму, де я мав провести переговори від імені міжнародної готельної мережі (переговори зазнали фіаско, бо власник землі, на жаль, нею насправді не володів). Інший дивовижний випадок стався зі мною в сімферопольському аеропорту.

Там було дві стійки для реєстрації – одна для бізнес-класу та друга для економ-класу. На мою думку, не було сенсу бронювати квиток, який давав можливість сидіти за ширмою й читати газети не зрозумілою мені, на жаль, мовою. Ви, мабуть, здогадуєтеся, де було більше пасажирів: жодного перед стійкою бізнес-класу та черга перед стійкою економ-класу.

Як будь-який пристойний середньоєвропейський громадянин я з фаталізмом ставлюся до черг. Але тут нагодився мій український колега, який привіз мене в аеропорт. Він підійшов до стійки бізнес-класу й щось прошепотів молодій дівчині, котра там сиділа (що саме, дотепер не знаю). І я несподівано отримав посадковий талон на місце номер 1А в бізнес-класі й дістав змогу вільно пройти контроль, поки інші пасажири чекали. Колега помахав мені рукою і попрощався.

Та це була перша частина історії. Ви хочете знати, що було далі? На місці 1А вже сидів пасажир, теж із дійсним посадковим талоном. І, звісно, він був не один. Потім прийшли ще пасажири з такими самими талонами...

Мене настільки вразила ця країна, що я вирішив нею зайнятися. І не лише тому, що частина моєї родини проживала в Чернівцях сто років тому. Був і залишаюся зацікавленим у перевагах України або, кажучи мовою маркетингу, її унікальними торговельними пропозиціями – конкурентними перевагами порівняно з іншими країнами.
Врешті-решт, я зміг скласти перелік із десяти таких унікальних торговельних пропозицій:

1. Розмір території та чисельність населення
Якщо враховувати Росію, більша частина якої лежить в Азії, Україна є другою найбільшою територіально європейською країною з населенням 46 мільйонів, а отже, цікавим ринком.

2. Порівняно низький рівень зарплати
Важливі й чисельність населення (яка скорочується), і його купівельна спроможність. Проте коли для роздрібної торгівлі низька купівельна спроможність є бідою, то для промисловості це благо (у вигляді порівняно низьких зарплат).

3. Сприятливий клімат
95% території країни має помірний континентальний клімат, а 5% – субтропічний (Крим) або гірський (Карпати). Це, як і наявність великих річкових систем між Доном та Дунаєм і природних заповідників, звісно, дуже важливо для готельного й туристичного бізнесу. В Криму з його береговою лінією у 2282 км виноробство практикували ще давні греки.

4. Різноманітні природні ресурси
Окрім мальовничих краєвидів, ця держава має й інші природні ресурси та корисні копалини. В Україні не лише найродючіші чорноземи, а й значні запаси залізної руди, вугілля, урану.

5. Стратегічне географічне положення
Україна є меншою мірою «прикордонням», а більшою – «транзитною країною» між ЄС із одного боку та Росією й Азією з іншого.

6. Виробничі ресурси
На жаль, виробничі ресурси країни недорозвинуті, натомість вони мають величезний потенціал.

7. Значний товарний ринок
Із промисловим потенціалом пов’язаний великий потенціал товарних ринків. Західні торговельні мережі це вже усвідомили.

8. Недооцінені активи
На додаток до природних ресурсів є й інші цінні активи, та їхньому розвиткові заважає не дуже безпечна правова система. Однак, прямі іноземні інвестиції зростають. І вони є показником упевненості й ринкової вартості активів. До речі, Німеччина в останні роки була найбільшим іноземним інвестором після Кіпру (багато кіпрських інвесторів – українські чи російські громадяни).

9. Високий рівень освіти й науки
За показником писемності населення віком від 15 років Україна посідає 19-те місце у світі, залишаючи позаду США (20-те місце) та Німеччину (27-ме місце). На першому місці в цьому рейтингу Люксембург. Але успіх залежить не тільки від освіти та навчання, а й від імпровізації й розумності.

10. Демократична трансформація
Іронією історії є те, що процес демократизації розпочався проти волі нового президента України. Проте оскільки спостерігачі підтвердили, що вибори були чесними й справедливими, то демократія справді перемогла.

Трансформувати ці десять унікальних торговельних пропозицій у прибуток – ось у чому полягає справжній виклик для української економічної політики, особливо після світових економічної та фінансової криз.

 

У наступних числах Тижня читайте серію статей Уве Умлауффа «Україна та вартість грошей»



Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено